Algemene upgrade

Dingen buiten LANs om, zoals zuipuuh.
Plaats reactie
Chrissey
Dirty Harry
Berichten: 984
Lid geworden op: 12-08-2012 16:06

Algemene upgrade

Bericht door Chrissey » 01-10-2012 15:09

Hey jongens,
De laatste ontwikkelingen zetten me aan het denken: als we graag samen gamen, zullen we dan niet eens
1. Een keer een fatsoenlijke groepsfoto samenstellen
2. Wat meer activiteiten vastzetten, zoals een wekelijks game-uurtje of iets dergelijks, en Paintballz binnenkort!
3. Een game kiezen die we dan allemaal spelen en die dan aanschaffen (en dat is geen game waar tijd=skill zoals Ogame o.i.d. Een beetje lvlen is geen probleem, maar het is niet leuk als iemand zoals Bosch alles al heeft omdat hij er kakkend veel tijd in steekt, terwijl de rest op lvl 3 zit). Star Wars leek hier wel ok voor. Of een goede shooter zoals idd Borderlands 2.
4. Wat equip kopen. Er waren plannen voor een router, maar denk ook aan een koelkast (we kunnen niet altijd op die van Rick teren, of wel? Zo ja, dan ben ik stfu) een server, kabels en power (en meer als je het bedenkt). Persoonlijke equip is, eh, persoonlijk. We gaan geen schermen oid kopen voor de groep.
5. Events/competitie die voor iedereen leuk is/zijn. Op LAN's is er altijd dat moment waarop men 5 uur lang zit te wachten omdat niemand hetzelfde wil doen, en dan splitsen we in groepjes van 3 of zelfs meer. Een kleine kern probeert dan mensen over te halen nuttig te doen, maar dan zijn er altijd weer van die rukkers die hun eigen games gaan spelen of gewoon niet installeren terwijl je dat al een uur geleden hebt aangekondigd (je weet over wie ik het heb, stelletje penissen). Als we wat meer competitief spelen (no way voor geld) en dan in verschillende games zodat iedereen evenveel kans maakt lost dit het misschien op. Winnaar/verliezer kunnen een opdracht uitdelen/ontvangen, bijvoorbeeld, om toch de stimulans je best te doen aan te houden. Dit kan een ranglijst op het forum in het leven wekken.
6. De scheldpot: De spanning loopt op LAN's af en toe lekker hoog op, en dan wordt er met lichaamsdelen en infectuele ziektes gegooid alsof het niets is. Als dit gebeurt krijg je een turfje, en bij 5 turfjes mag je een adtje trekken van een van tevoren bepaald drankje. Mensen die geen alcohol drinken krijgen een adtje cola, dat is ook naar. Bij 20 turfjes krijg je de motherload, een smerig drankje (zoals fristi/cola/wodka, allemaal 1/3 gemixt. Je moet er niet van kotsen maar vrolijk word je er niet van). Zo komt er tenminste wat meer niet in-game humor in de LAN, wat volgens mij best wel eens mag.


Meer opmerkingen zijn welkom, maar laten we er even wat arbeit van machen.
MISTERRRR AAAAANDEEERSOOOOONNNN.

Afbeelding

Rickn'Roll
Stormtrooper
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11-08-2012 21:55

Bericht door Rickn'Roll » 01-10-2012 16:09

1. Helemaal mee eens.
2. Wederom helemaal mee eens. Ik heb in het weekend altijd wel tijd over om even een spelletje te spelen. Doordeweeks wordt lastig maar dat zal bij jullie (behalve alex) wel ongeveer hetzelfde zijn. Paintballen zeer strak plan, heb ik nog nooit gedaan en waarschijnlijk kan ik er zak van (zoals de meeste dingen) maar dit lijkt me cker wel het proberen waard.
3. Hier ben ik en jullie denk ik ook wel al een hele tijd mee bezig. BL2 en SWBF2 zijn inderdaad wat voorbeelden. Wel ben ik helemaal voor het kopen van een fatsoenlijke titel. Ik ben die cracks en andere zooi eigenlijk meer dan zat. DayZ was een leuk idee maar eist net wat teveel voor de laptops en neemt broekafzakkend veel ruimte in beslag. Dan heb ik nog niet eens gesproken over de smaak. Ok ik geef het toe, ik ben eigenlijk altijd de beperkende factor geweest op het gebied van games. Ben zelf wel veel veranderd vind ik want tijdens de eerste LAN's wilde ik het woord shooter nog niet eens in de mond nemen. Falen zal ik altijd blijven doen want heb simpelweg niet het doorzettingsvermogen om een beetje te oefenen en tegenwoordig ook niet echt meer de tijd daarvoor. Heb nooit echt begrepen waarom ik met al die games mee moest doen omdat het toch niet uitmaakte of ik mee deed of niet ik was toch wel irritant. Op dat gebied heb ik wel een beetje spijt dat ik zo vaak afwezig ben geweest op de LAN's toen die er regelmatig eentje georganiseerd werd. Ik denk dat iedereen wel een beetje heimwee heeft naar die tijd. En daarom vind ik dat er dit jaar nog zeker een LAN moet komen ook al is het maar een korte. Ik bullshittach jullie niet nu ik ga mn best doen zodat ik wat tijd daarvoor heb.
4. Tja wat moet ik hier over zeggen. Ik ben voorzien laat ik het zo zeggen. Binnenkort ga ik nog wel even een grotere monitor halen. Die router moet er waarschijnlijk nog steeds komen maar die moet dan niet al te duur zijn en genoeg poorten hebben aangezien we tegenwoordig een no draadloos policy hanteren. De koelkast is geen enkel probleem die is helemaal van mij en mag hem gebruiken wanneer ik wil, kan m zelfs op mn kamer zetten :). Een LAN kabel heb ik iig wel nodig ik wou er laatst eentje kopen bij de media markt maar ik wist niet wat een goede lengte was. Een server om bestanden op te zetten is sowieso een must. Ik weet niet in hoeverre dropdox daar geschikt voor is.
5. Zolang daardoor de gezelligheid niet wordt aangetast vind ik het best. Alleen degene die mij in het team heeft verliest geheid, misschien maak ik nog een kleine kans bij SWBF2. Een opdracht voor de winnaar/verliezer is wel tof.
6. Wil jij mij zat hebben ofzo? Als iemand vanalles naar buiten brengt tijdens een potje LOTR Conquest bijvoorbeeld dan ben ik het wel. Maar ok ik sta wel open voor vernieuwingen dus van mij krijgt deze groen licht.

En inderdaad zoals Christ zei: Nu echt arbeit van machen anders valt Team Aeroflot uit elkaar vrees ik. Op de harde kern na natuurlijk :p.
wa' yu' ghel 'e' Daghaj: jIH Hot Do'? batlh ya, punk majQa'?

PolleBot
SHKK
Berichten: 321
Lid geworden op: 11-08-2012 16:41

Bericht door PolleBot » 01-10-2012 16:27

1. Foto: als het echt moet... rotfotozooi altijd.
2. Paintballen met zijn 5/6en is niet zo heel veel, we moeten maar kijken dat we ergens een kleine baan regelen dan. Is verder wel heel erg vet om te doen.
(+ als we maar met weinig zijn schiet je er ook minder balletjes doorheen!)
3. Volgens mij zijn we al lang op zoek naar zo'n game. Bij voorkeur is dat dan een game die je met 5-6 man kan spelen (ik weet bijv. niet of BL2 dat kan) en die, inderdaad, niet al 3 keer is uitgespeeld door mensen met lvl 70 accounts (willekeurige christian(?)).
Ik wil er ook best geld in steken om zo'n game te kopen, maar boven de €30 (maxmaxmax) moet het wel een verdomd goede game zijn en wil ik ook zeker weten dat die wordt gespeeld (vooral ook omdat het niet de bedoeling is dat mensen teveel sp gaan doen ivm het kennen van het spel).
4. Equip: we hebben we echt een router nodig... als we weer vaker bij elkaar komen. Een server oid weet ik niet, meestal zijn externe schijven wel voldoende.
5. Competitie: we hebben eerst een game nodig die iedereen speelt en die ook iedereen ca. even goed kan. Het zal nooit lukken om een spel te vinden waarin iedereen een newb is, maar we kunnen het proberen.
Opdrachten kunnen we wel doen, binnen bepaalde grenzen (d'r hoeft niks kapot!).
6. Is zeker possibru. Ik wil alleen een uitzondering voorstellen: wat er gebeurt tijdens LOTR Conquest, blijft bij LOTR Conquest. Als ik mijn handen al niet stil kan houden omdat het (te) episch is, vind ik het overdreven om te verwachten dat ik mijn mond nog serieus kan besturen...
Derp.

Chrissey
Dirty Harry
Berichten: 984
Lid geworden op: 12-08-2012 16:06

Bericht door Chrissey » 01-10-2012 16:40

PolleBot schreef:Als ik mijn handen al niet stil kan houden omdat het (te) episch is, vind ik het overdreven om te verwachten dat ik mijn mond nog serieus kan besturen...
No offense, maar ik heb die zin nu vier keer gelezen en ik rofl' 'em hier echt te hard :p
Server: http://www.mycom.nl/Product/Opslag-NAS/ ... tAodkkkABQ

Dat is een mooie, niet te duur. Moeten nog wel schijven bij dus denk (als we alles nieuw willen hebben) aan 30 euro de man voor dit systeem met 1 schijf van 1 tb. 2 schijven in RAID is sws beter, dan komt het neer op 40-50 euro de man, en dan ga ik ervanuit dan het Rick, Alex, Polle en ikzelf zijn die betalen. Mart kan meedoen, maar die heeft volgens mij weinig zin :p en Sjors enzo doen dat toch niet.
MISTERRRR AAAAANDEEERSOOOOONNNN.

Afbeelding

PolleBot
SHKK
Berichten: 321
Lid geworden op: 11-08-2012 16:41

Bericht door PolleBot » 01-10-2012 16:44

Hij zegt dat dit artikel niet meer verkrijgbaar is in het assortiment...
Ik neem aan dat het dan ietwat moeilijker te bestellen is...

Daarnaast ben ik er nog steeds niet over uit of het een must is. Veel software staan al op mijn en ricks externe harde schijven en die zijn beschikbaar eigenlijk elke keer dat we bij elkaar zijn.
Derp.

Chrissey
Dirty Harry
Berichten: 984
Lid geworden op: 12-08-2012 16:06

Bericht door Chrissey » 01-10-2012 17:08

En die gaan dan naar persoon x, die vervolgens rustig een uur wacht met installeren, om wat voor reden dan ook, terwijl anderen erop zitten te wachten.
MISTERRRR AAAAANDEEERSOOOOONNNN.

Afbeelding

PolleBot
SHKK
Berichten: 321
Lid geworden op: 11-08-2012 16:41

Bericht door PolleBot » 01-10-2012 17:13

wel? heb ik eigenlijk geen problemen mee gehad.
maar als dat de enige reden is, ben ik toch echt tegen. ik zit liever een zekere persoon x achter de vodden dan dat ik €30 betaal voor iets dat niet echt nodig is.

daarnaast is nu nog niks gezegd over het feit dat die site zegt dat de boel niet meer in het assortiment zit...
Derp.

Elochai
SHKK
Berichten: 391
Lid geworden op: 14-08-2012 10:46

Bericht door Elochai » 01-10-2012 17:21

4000GB is een beetje overdreven.

rest np voor mij zolang ik maar niet met al het gekut, zooi en de rest op gescheept word iedere keer.

Competitie is goed, maar niet gaan lopen kankeren als je verliest.

Rickn'Roll
Stormtrooper
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11-08-2012 21:55

Bericht door Rickn'Roll » 01-10-2012 17:23

Ik leg de hoogste prioriteit toch bij de connectie. Een router met minimaal 4 poorten isgewoon de beste oplossing. En ja ik heb wat verontrustende zinnen uitgegooid tijdens gamescom over nooit meer komen en zo maar daar is niks van waar. Zeker nu wil ik er vol voor gaan. Ik heb 2 schijven en polle 1 (hoeben aanwezig nog 1 erbij). Als we die allemaal gebruiken kunnen we de komende tijd nog wel even zonder server lijkt mij.

De scheldpot mag geen uitzonderingen kennen, vind ik. Des te meer dingen wat we daarmee kunnen doen.
wa' yu' ghel 'e' Daghaj: jIH Hot Do'? batlh ya, punk majQa'?

PolleBot
SHKK
Berichten: 321
Lid geworden op: 11-08-2012 16:41

Bericht door PolleBot » 01-10-2012 17:25

Mijn handen beginnen al te trillen als ik aan LOTR Conquest denk, WAT MOET IK DOEN? HELP!

Ik denk dat de router eerder 5-8 poorten zou moeten hebben dan 4, anders hebben we nog steeds gesodemieter als er eens echt mensen komen.
Derp.

Plaats reactie